Connect with us

Spacer z budowniczym, Marcinem Konarskim, po trasie crossu konkursu CICO3* – Puchar Narodów

LOTTO SHT

Sport i wyścigi

Spacer z budowniczym, Marcinem Konarskim, po trasie crossu konkursu CICO3* – Puchar Narodów

Wielkim wyzwaniem jest projektowanie trasy crossu rok po imprezie mistrzowskiej. Należy znaleźć równowagę pomiędzy atrakcyjnością trasy dla publiczności, a trochę mniejszymi wymaganiami technicznymi. Mam nadzieję, że wszystkie tegoroczne trasy będą widowiskowe dla widzów, a jednocześnie przyjazne i edukacyjne dla koni i zawodników. Szczególnie ciekawe jest projektowanie crossu w konkursie Pucharu Narodów. Jest to konkurs drużynowy, a taki rządzi się jednak trochę innymi prawami.

Początek crossu Pucharu Narodów to cztery dość łatwe, ale potężnych rozmiarów przeszkody, które mają pomóc koniom złapać właściwy rytm pokonywania trasy, a zawodnikom wyczuć kontrolę nad końmi.

Piąta w kolejności przeszkoda, a jednocześnie pierwsza, którą z bliskiej odległości będą mogli zobaczyć widzowie to potężny żółto-czarny oxer usytuowany w pobliżu kompleksu wodnego. Następnie dłuższy odcinek galopu i podwójna kombinacja przeszkód nr 6AB – to dwie stacjonaty stojące na szczycie górki w odległości na 1 foule.

Po kolejnych kilkudziesięciu metrach czas na pierwszy poważny test w tym crossie: to kombinacja dwóch traktorów URSUS ustawionych równolegle pod bardzo dużym kątem, prowokującym wyłamanie w lewo. Stąd już blisko do pierwszego pokaźnego kompleksu przeszkód. Na początek maksymalnych rozmiarów kłoda na rowie, a następnie kombinacja składająca się z czterech elementów, gdzie drogę na wprost można pokonać mocno ryzykownym, wąskim frontem. Na zakończenie tego kompleksu zawodników czeka kolejny potężny skok przez rów z hyrdą.

Po tak intensywnej części crossu czas na dłuższy odpoczynek. W drodze do pierwszej przeszkody wodnej tylko jeden skok przez kolejny rów, a po dłuższej chwili galopu jeźdźcy zmierzą się z kombinacją przeszkód PODA LAKE, którą kończy ciekawie usytuowany, innowacyjny corner z wykorzystaniem technologii przeszkód bezpiecznych MIM.

Następnie przed zawodnikami już prosta droga do głównego kompleksu wodnego, który w tym roku, dzięki naszemu partnerowi tytularnemu nosi nazwę LOTTO ARENA. Na początek potężnych rozmiarów stół i po łuku skok do wody przez pionową palisadę. Następnie zakręt w prawo i wyskok z wody przez kombinację wąskiego frontu i cornera. Prawidłowe pokonanie tej przeszkody wymaga wielkiego kunsztu od zawodników i precyzji od koni. Jednocześnie wszystkie te cztery skoki usytuowane są zaledwie kilka metrów od widzów i z pewnością dostarczą im niezapomnianych wrażeń.

Teraz czas na chwilę odpoczynku, na głównej arenie parkurowej dwa potężne oxery i wracamy na LOTTO ARENĘ.Najpierw skok przez potężną kłodę do wody, a następnie trudna kombinacja domku i cornera w wodzie. Stąd już coraz bliżej do mety. Po skoczeniu pojedynczego stołu, zbliżamy się do ostatniej kombinacji w tym crossie, czyli murów wykonanych ze strzegomskiego granitu – jeszcze tylko jedna przeszkoda i meta!

Powodzenia i do zobaczenia na kolejnych zawodach w Strzegomiu!

Zdjęcie: materiały prasowe organizatora

Więcej w Sport i wyścigi

W ostatnim numerze

HiJ nr 79 - okładka

Hodowca i Jeździec Rok XXI Nr 4 (79) Jesień 2023

Wydawca

Polski Związek Hodowców Koni

Reklama

Tofi Horses
Pets Diag
Tofi Horses
eHorses
Purina
Equishop
Energys
De Heus Polska
Equishop
Cavalor
Smarthorse

Artykuł sponsorowany

RSS Aktualności ze strony PZHK

RSS Aktualności ze strony Teraz Polskie Konie

Ostatnie wpisy

Na górę